دانشگاه خصوصی گدیک

Image

دانشگاه خصوصی گدیک

دانشگاه گدیک یکی از دانشگاه های خصوصی در شهر استانبول و محله جمهوریت می باشد که توسط فردی با نام halil kaya gedik (هالیل کایا گدیک) تاسیس شده است. این دانشگاه دارای ranking جهانی: 7542 ملی: 144 می باشد.هالیل کایا گدیک از اولین مهندسان جوشکاری بین المللی بود که در سال 1953 در دانشگاه استانبول ییلدیز تکنیک در رشته تکنسین ماشین آلات فارغ التحصیل شد. سپس از دانشگاه Staatliche در آلمان دیپلم مهندسی مکانیک را گرفت و در همان آلمان رشته بین المللی مهندسی جوشکاری را در DVS به پایان رساند و در این زمینه تخصص یافت.

در سالهای بعد در کارخانه MAN واقع در کشور آلمان شروع به فعالیت کرد منتهی فعالیت حرفه ای خود را در 1957 در شهر اسکی شهیر کارخانه راه آهن دولتی در قسمت منابع انسانی شروع به فعالیت کرد و در اوایل سال 60 دعوت به پروژه دوریم (اولین خودرو داخلی ترکیه) شد. از سال 1963 به کار کردن در بخش های زیادی از جمله بخش های خصوصی، در عرصه منابع الکترود، ریخته گری، جوشکاری ماشین آلات کارخانه ها همچنین اولین مرکز ریخته گری ترکیه را نیز تاسیس کرد.

هالیل کایا گدیک به منظور ترویج و گسترش مهندسی بین المللی جوشکاری وقف (بنیاد آموزش و پرورش GEV) را تاسیس و برای ده ها هزار نفر فرصت آموزش را فراهم کرده است.بنیاد آموزش و پروش گدیک در تاریخ 07/04/1994 با هدف کمک به توسعه و گسترش تکنولوژی جوشکاری تاسیس شد. که این بنیاد علاوه بر تقدیرنامه ها که از سازمانهای مختلف دارد دارای گواهی قدردانی T.C که توسط رئیس جمهور صادر شده است در تاریخ 05/04/2007 دریافت کرده است و جز افتخارات موسسه GEV بشمار می آید.