دانشگاه دولتی عثمان قاضی

Image

دانشگاه دولتی عثمان قاضی

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر Eskişehir Osmangazi University یک دانشگاه دولتی در شهر آکادمیک بسیار معروف اسکی شهیر است. این دانشگاه در سطح ملی و بین المللی با هدف تعالی در آموزش، تبدیل نتایج مطالعات علمی به محصول سودمند و اقتصادی متناسب با خواسته‌های جامعه، ارائه خدمات سلامت موثر و رقابتی، آموزش کارآفرینان و فارغ التحصیلان و محققان نوآور اقدامات موثری انجام داده است.

انشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر ، دانشگاهی قوی و باسابقه 50 سال تجربه علمی، با 12 دانشکده، 2 دانشکده، 5 دانشکده فنی و حرفه‌ای، 4 موسسه آموزشی و 35 مرکز کاربردی و تحقیقاتی به تولید علم ادامه می دهد و به سمت علم مدرن پیش می‌رود.

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر در سال 1970 با دانشکده‌های پزشکی، مهندسی و معماری و هنر و علوم تأسیس شد که برای اولین بار زندگی آکادمیک را در اسکی شهیر آغاز کرد.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه چیست؟

ترکیه پل ارتباطی شرق و غرب است، این کشور در قاره های آسیا و اروپا واقع شده است، بنابراین فرهنگ های زیادی را در سراسر جهان گرد هم آورده است. ترکیه مرز جغرافیایی وسیعی با عراق و سوریه دارد که آنها را در مرکز تلاقی فرهنگ‌های مختلف قرار می‌دهد.

دانشگاه‌های ترکیه از سطح بالایی از تکنولوژی مدرن در موسسات آموزشی خود برخوردار هستند، دارای بالاترین سطح آزمایشگاه‌های پزشکی هستند و محیط دانشگاه‌ها برای ایجاد یک محیط آموزشی منطبق با استانداردهای بین المللی کیفیت آموزشی مناسب است. لازم به ذکر است که هزینه‌های تحصیل و هزینه زندگی در ترکیه نسبت به اکثر کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا ارزان تر است.

آنچه دانشگاه های ترکیه را متمایز می کند، تحصیل به زبان انگلیسی است. همچنین از طریق کادر آموزشی که با ارائه تحصیلات عالی مشخص می شود، کیفیت مطالعاتی خوبی را برای دانشجویان فراهم می کند، این به دانشجویان اجازه می دهد تا فرصت‌های زیادی برای کسب مهارت های مورد نیاز برای رسیدن به عصر تحول دیجیتال داشته باشد. دانشگاه های ترکیه دارای بهترین اساتید در تمامی رشته ها از ملیت های مختلف در سراسر جهان هستند.

هزینه‌های ماهانه یک دانشجوی خارجی بین 400 تا 500 دلار است، و این با توجه به شیوه زندگی دانشجویی است. هزینه کتاب و لوازم التحریر تقریباً 100 تا 200 دلار در هر ترم است. فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ترکیه و گواهی های اخذ شده از دانشگاه‌های ترکیه در اکثر نقاط جهان به رسمیت شناخته می شوند. پردیس دانشگاه شامل کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای است که به دانشجو امکان انجام تحقیقات علمی مختلف را می‌دهد.

دانشگاه‌ها همچنین دارای عرصه‌های ورزشی، مراکز فرهنگی و کلیه امکانات تفریحی هستند و باعث می‌شود دانشجو در یک محیط آموزشی پویا زندگی کنند.ترکیه محیطی سالم و دلپذیر برای دانش آموزان ارائه می دهد. بسیاری از دانشگاه‌ها خدمات متنوعی برای کمک به دانشجویان بین المللی برای تطبیق زندگی در ترکیه ارائه می دهند. دانشگاه ها ممکن است یک برنامه جهت یابی را قبل از شروع برنامه های دانشگاهی ارائه دهند.

در ترکیه، ارتقای آموزش عالی از نظر کیفیت و کمیت به عنوان هدف اولیه پذیرفته شده است. برخی از دانشگاه های ترکیه در پیوندهای بین المللی قدرتمند هستند. آنها سال هاست که پروژه های مختلف بین المللی و تبادل دانشجو را انجام می‌دهند. با تأسیس آژانس ملی ترکیه (Turkish National Agency)، دانشگاه‌های ترکیه نیز از سال 2003 شروع به مشارکت در برنامه اراسموس اتحادیه اروپا  (EU Erasmus programme ) کردند.

بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه به طور قابل توجهی در زمینه ECTS پیشرفت کرده‌اند. در طی سال‌های گذشته، علاقه و فعالیت های زیادی در دانشگاه های ترکیه از نظر تحرک دانشجو و کادر آموزشی وجود داشته است. این نشان می دهد که این جنبش در سال های آینده در ترکیه نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.


دانشگاه های دیگر شهر : اسکی شهیر